Logo i slogan dla firmy – czy są naprawdę potrzebne?

blogofirmieCD_1_bigger (1)

Witajcie,

Podczas pisania tego wpisu panuje wielki ukrop, ciężko się zmotywować do jakiejkolwiek pracy…

szczególnie jeżeli miałaby ona być wykonywana na zewnątrz. Na szczęście dobrodziejstwem pracy blogera, jest to, że może on pracować w bardzo różnym otoczeniu, wystarczy tylko dostęp do Internetu:) Na podobnych zasadach jak blogerzy pracują graficy, niektórzy z nich zajmują się opracowaniem logo.

Na początku warto zaznaczyć, że logo i logotyp, to nie są zbieżne pojęcia. Na logo składają się dwa składniki: sygnet i logotyp. Sygnet to po prostu znak graficzny. Pierwszy lepszy przykład z brzegu, to nadgryzione z lewej strony jabłko Apple. Natomiast logotyp to nazwa danego brandu przedstawiona w sposób graficzny, np. napis Coca-Cola.

Oczywiście nie ma żadnego obowiązku, wynikającego z przepisów prawa lub przyjętych norm biznesowych, aby firma posiadała logo firmowe lub swój slogan firmowy. Skoro nie jest to wymagane, to w takim razie, po co w ogóle zaprzątać sobie tym głowę, można by było pomyśleć. Przyjrzyjmy się za tym bliżej, do czego służy logo firmy.

Do czego służą logo i slogan firmowy:
– budują tożsamość i markę przedsiębiorstwa oraz służą do identyfikacji firmy na rynku (pozwalają zidentyfikować, np. które produkty należą do danej firmy);
– pokazują klientom i kontrahentom aspiracje przedsiębiorstwa i jego pozycji na rynku;
– są nośnikiem podstawowych komunikatów marketingowych.

Dlaczego warto mieć logo i slogan firmowy:
– dobrze wykonane, spójne z wizją i zasadami firmy logo wzbudza zaufanie klientów i kontrahentów;
– logo i motto, to część marki firmy, która stanowi wartość samą w sobie, np. logo Mercedesa, które znane jest na całym świecie;
– firma posiadająca logo i motto wygląda na bardziej profesjonalną;
– logo firmowe i slogan firmowy pokazują na zaangażowanie w biznes, co może być ważne dla klientów, przy wyborze danego produktu lub usługi;
– firma posiadająca motto, które wyraża społecznie akceptowalną opinie, prawdę lub idee, może kojarzyć się z rzetelnym, przewidywalnym i solidnym partnerem (myślimy – firma z zasadami);
-firma, która posiada interesujące logo lub slogan zostanie, prędzej zapamięta niż ta, która ich nie posiada oraz pomoże naprowadzić na rodzaj działalności, jeżeli np. nazwa firmy nie zawiera takich informacji;
– logo i slogan pokazują charakter danej firmy oraz wskazują do kogo, adresowane są jej produkty.
– estetyczne i trafne logo może wywoływać u klienta, pożądane przez właściciela firmy, wrażenia estetyczne oraz często potrafi zachęcić do zakupu.

Konkretne zastosowania logo firmowego i sloganu firmowego:
– na samych produktach, np. znak loga BMW na samochodzie;
– w oficjalnej korespondencji firmowej (w stopce e-mail, na papierze firmowym);
– na firmowej stronie www, materiałach reklamowych (np. wizytówki, ulotki, plakaty, bannery, gadżety firmowe);
– przy sponsoringu, obejmowaniu patronatem wydarzeń kulturalnych lub sportowych;
– w reklamie (np. logo w TV, slogan w radiu, w reklamie adwords).

IMHO logo oraz motto firmowe są jak najbardziej pożądane u każdej firmy. Jeśli dopiero odpalasz swój biznes i zastanawiasz się nad sensownością inwestowania swojego czasu oraz swoich pieniędzy w te 2 elementy tożsamości Twojej firmy, to nie zastanawiaj się już dłużej tylko zacznij działać:-) Przy okazji warto dodać, że praca na logiem i sloganem, to jedne z przyjemniejszych chwil podczas budowania własnej firmy:)

Jestem bardzo ciekaw Twojej opinii na ten temat. Czy sądzisz, podobnie jak ja, że logo i motto to element obowiązkowy u każdej firmy? A może masz odmienne zdanie? Napisz koniecznie, co o tym myślisz!

12 Comments

  1. Zdecydowanie zgadzam się z Tobą, że logo i slogan to zupełne minimum przy tworzeniu brandu. Ja mam tak, że jak tworzę nowy produkt/stronę to nie umiem ruszyć dalej do póki nie mam gotowego logo. Po prostu się zacinam i czekam aż na górze będzie wszystko grało a później robię resztę. Może to dziwne się Wam wyda ale tak mam i gdy sobie teraz o tym myślę, to chyba dobrze, że jestem jaki jestem bo przynajmniej podstawowe elementy mam już dograne na ostatni guzik :-)

    Pan Inwestor,
    http://www.inwestycjewinternecie.pl/
    Pan Inwestor ostatnio opublikował…uTrader – Recenzja Brokera Opcji Binarnych – BONUS 150% Na Start – Pytania, Opinie i Komentarze – HITMy Profile

    • BlogoFirmie.pl

      29 lipca 2015 at 11:39

      Dzięki za Twój komentarz. W swojej karierze miałem też taki biznes, który skończył się zaraz po przygotowaniu loga:)

  2. Oczywiście, że warto zainwestować pewne środki finansowe w stworzenie dobrego logo i nazwy firmy.

    Znalazłem w internecie fajną stronę na ten temat.

    http://tworzenienazw.pl/

  3. Jeśli firma jest mała oraz lokalna to faktycznie można obyć się bez loga oraz bez sloganu. Jeśli jednak chcemy wejść na rynek ogólnopolski czy też globalny będzie to absolutną podstawą.
    Budujemy tym swoją markę. Świadomość istnienia naszego produktu.
    Łukasz ostatnio opublikował…Zdolność kredytowa kredytu na budowę domu kwota kredytu 300-350 tyś wkład własny ok 45 tyś.My Profile

    • BlogoFirmie.pl

      6 sierpnia 2015 at 16:56

      Wydaję mi się, że nawet w przypadku małej, lokalnej firmy warto od samego początku budować wartość marki u swoich klientów właśnie poprzez logo:)

  4. Na pewno dla kogoś kto ma firme częstym sloganem jest – Bądź na bieżąco
    Marek ostatnio opublikował…Cennik, ważny element strony firmowejMy Profile

  5. Jak dal mnie logo to tak podstawowa rzecz jak założenie firmowego konta – trzeba mieć i tyle :)

  6. W 100% zgadzam się z Tobą! Nie wyobrażam sobie dużej firmy bez loga! Motto jest moim zdaniem mniej istotne- tzn w niektórych branżach jest tak samo niezbędne jak logo ale w innych mniej. Dobre logo to podstawa tak smao jak nazwa firmy. Z mottem bywa różnie bo niektóre są tak oklepane i żenujące że brzmią jak marne slogany wyborcze i lepiej jakby ich nie było. Dobre logo i motto to prawdziwy skarb. Warto dbać żeby było rozpoznawalne.
    Artur ostatnio opublikował…Program partnerski ZalandoMy Profile

    • BlogoFirmie.pl

      19 sierpnia 2015 at 18:12

      Dzięki za Twój komentarz. Motto jeśli jest naprawdę trafne i chwytliwe może zrobić furorę, np. „takie rzeczy tylko w Erze”;)

  7. Zgadzam się z Tobą! Nawet jeśli firma jest mała i lokalna to logo i slogan jej na pewno nie zaszkodzą, mogą jedynie pomóc :) Firma posiadająca swoje logo kojarzy mi się z czymś pewnym, stałym i poważnym.

  8. Logo i sama nazwa firmy są bardzo ważne. To w końcu najważniejsza część każdej marki.
    Natalia ostatnio opublikował…Co to jest faktura europejska i co powinna zawierać?My Profile

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

CommentLuv badge

© 2017 Blog o Firmie

Theme by Anders NorenUp ↑